Lite bla och lite bla

Fick ett mail från min handläggare på Arbetsförmedlingen härom dan, där han informerade om att jag skulle få en ny handläggare då han fått en ny tjänst. Jag vet inte riktigt hur jag borde känna i det här fallet. För det känns ju på ett sätt inte alls bittert att handläggaren på af, som hjälper mig i mitt jobbsökande, överger mig då han själv fått nytt jobb. Jag menar, det var ju hans jobb att se till att jag fick ett, inte tvärt om. Men jag väljer att inte vara bitter, utan att se det hela som något positivt. Ny handläggare, nya idéer och kanske då även nya möjligheter till att få tag på ett jobb. Jag tänkte att jag skulle maila henne och på nytt presentera mig och mina tankar kring jobbsökandet. Jag har ju känt att något nytt måste hända efter ett års aktivt jobbsökande utan resultat.

Sitter för övrigt på ena timviket just nu. Jag och gruppbostadens elev slöar lite efter maten, vilket kändes väldigt välbehövligt efter den måltiden. Himmel så mätt jag blev. Vi lagade nått som heter Ryssröra. Någon som hört och smakat det innan? Det hade inte jag, men det var gott. Det var en kryddig köttfärsröra blandat med ris som man åt i pitabröd. Detta skall skickas hem på mailen och provas. Kanske redan nästa vecka när mamma kommer till mig. Hon brukar uppskatta nya infallsvinklar i matlagningen. Jag gör nått nytt i hennes ögon och så släpar hon hem det till sig och småsyskonen klagar. Ibland... Och då tänker jag.. "Mitt uppdrag här är numera avslutat.." :)

Jo visst ja, som sagt så får jag ner mamma på besök om några dar. Hon kommer ner på söndag med Frasse (hunden) och hänger med mig en vecka. Njuta av att inte vara hemma och njuta av Linköpings vårväder. Kan ju inte bli bättre.

Nu ska jag ta och vara lite social här å jobbet. Finns väl alltid någon som vill spela Yatzy eller Chicago!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0