Grisen, jobbet och självförtoende- kick

Just nu ligger grisen (Elvis) Och sussar så sött bredvid mig i soffan, men om jag skulle ta och resa mig upp för att eventuellt gå på toa kommer han göra ett försök med att springa omkull mig. Han har då nämligen bråttom ut i köket för att han vill ha lite mumsig burkmat. Och hur visar man det på bästa sätt om inte med att försöka springa omkull matte? Jag skulle kunna komma med massa bra förslag, men än så länge har jag inte fått honom att lyssna på några. Och grisen har ju bott hos mig i snart ett år. Alltså är det lika bra att gilla läget eller lära sig att smyga bättre så han inte inser att jag lämnar soffan :P

Jag ska om en halvtimme röra mig mot bussen för att spendera lite över ett dygn på jobbet. Jag går på ett jourpass kl 16.00 som jag sen går av kl 09.00 imorgon. Men sen har jag även bokat in mig på ett kvällspass som börjar 13.00 och slutar 20.30. Det ni mina vänner är ambition. Eller för att vara mer ärlig, ett jävligt stort behov av money money :P Mellan passen där har jag tänkt att lura på joursängen. Sova skulle inte vara helt fel, men jag satsar på bok i första hand. Känns mer som en vinnare.

Kan för övrigt meddela att jag fått infon om att min idé till jobbet verkar uppskattad :) Kick till mitt självförtroende! Det kan vi hurra lite för.

Nej nu blir det att packa ner mitt liv i en väska och göra sig klar..

Ha det gutt lovers ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0