dessa tankespår

Är ju inte helt aktiv med att blogga, men av någon anledning lyckas jag  blogga varje gång jag har jouren på 501:an. Det finns liksom ett behov av att krypa in i mitt huvud när jag är här, komma in i min egna komplicerade värld för en stund.

Imorse kände jag för att lyssna på svensktoppen, kanske inte det vanligaste för en i min ålder, men det är en tradition från när jag bodde hemma. Det var inte så ofta som vi faktiskt var samlade flera styckena vid frukost, men när vi va det så var det oftast under helgen. Och då var det P4 i bakgrunden som gällde och då ofta melodikrysset eller svensktoppen. Därför lyssnar jag någon gång ibland på något av programmen. Det är liksom mysigt :)

Efter Svensktoppen var det radiosporten, iaf sport och det fick mig att tänka på politik. Och det var hit jag ville komma med min lilla historia. Anledningen till att sport fick mig att tänka på politik är så enkelt som att jag inte är insatt i något av ämnena, men att jag skulle vilja vara mer insatt när det gäller politik. Det är snart val och då måste jag rösta för att behålla min rätt till att klaga om jag är missnöjd ;) Men jag har ingen aning om vad jag ska rösta på i år. Så vid få tillfällen idag har jag försökt läsa lite om vad de olika partierna står. Och jag vet fortfarande inte ett smack. Jag önskar att det fanns ett program, som på barnslig nivå förklarade vad de olika partierna vill. Jag tror inte jag är korkad som faktiskt inte kan få en klar överblick på vart alla partier står, utan de är helt enkelt för otydliga när de pratar i alla olika medier. Så prata i klartext tack! :) Jag tror de skulle vinna på det, för skulle de kunna prata i lättare ord skulle fler förstå vad de handlade om och då kunna ta ställning.


 Japp, och det var ämnet i min komplicerade värld idag :)

God kväll


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner precis lika dant, jag har röstat samma senaste åren men nu börjar jag fundera lite mer kring vad som är och kommer att bli. Landet har ju förändrats så mkt. Men så fort jag försöker förstå och läser på, känns det som propaganda och tomt snack det mesta och resten förstår jag mig inte på.. suck

2010-08-01 @ 23:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0