Tanken bakom orden

När jag sitter och skriver mina små texter här på bloggen kan jag tycka att det är tråkigt att inte få höra hur det låter när andra läser mina texter. Jag har ju alltid en tanke om hur saker och ting ska läsas och hur orden uttalas. En text kan betyda så olika beroende på hur man läser dem.

Visst kan jag tänka mig att ni som känner mig kan höra ibland hur jag skulle låta om jag framförde mina texter verbalt. Men andra som inte känner mig missar otroligt mycket vissa gånger. Det kan iaf vara så.

Det är väl det som är konsten med att skriva. Man behöver vara väldigt bra på det för att locka sina läsare till att fastna och fortsätta vara intresserade av vad man skriver.

Jag vet ju själv vad det är som lockar mig när jag läser en text. Förutom bilder så krävs det att skribenter kan konsten med att fånga läsaren. Man ska kunna få det mest ointressanta till att låta intressant.

Jag vet inte vad ni tror, men jag tror att skribentens syfte med att skriva spelar in i hur bra texterna blir. Syftet för mig med att skriva är att ha kul. Jag tycker om att skriva och därför gör jag det. Och när jag inte är på humör för det, ja då blir det väldigt tomt på inlägg på bloggen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0