Life is goood..

Ibland kan jag verkligen känna att Life is Goood, jag tycker om de stunderna. Min fredag kväll hör till ett sånt tillfälle, iaf större delen av kvällen. Jag var tillsammans med min härliga familj Andersson på Irländsk Afton på Konsert och kongress. Fest med irländsk mat, irländsk musik och mycket irländsk öl. Sistnämnda var inget jag intog dock. Efter 21.00 fick vi sällskap av M och hennes sambo och dansen kom igång på riktigt.

Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, så vi börjar med middagen! Vi blev visade till vårt bord och lämpade av drickan vi redan inhandlat. Sen gick vi och hämtade maten. Jag var väldigt skeptisk till maten som att jag är bra kräsen när det kommer till mat. Men jag plockade åt mig lite av varje, potatisgratäng, potatissallad, grillad lammkorv, rostbiff och så sallad. Potatisgratängen och lammkorven va det som försvann från min tallrik och himmel vad gott det var med lammkorv!! Vi kan nästan säga att jag blev lite frälst :) Vi hade även grymt roligt bordssällskap när vi käka. Mannen bredvid mig skulle jag tydligen akta mig för och kvinnan framför honom höll konstant låda.

Under tiden vi käka var det fullt ös på scenen, det var totalt tre band som spela och jag gilla två av dem. Irish Fluffer och prästen och hans vänner. Det första av de här två var helt sanslöst roliga, jag skratta inte bara en gång åt dem. Och han som försökte presentera låtarna när prästen och hans vänner skulle spela blev hela tiden avbruten av sina bandmedlemmar. Detta var också nått som lockade fram skratt, stackaren!

När M och hennes Sambo kom började som sagt dansen på riktigt. Vad sägs om att en stor del av lokalens besökare dansa uppe på bänkarna. Till och med Agda 75 :O Men kul ju!

Bilderna jag tog blev inga vidare, men har några inspelningar som nog kan va nått att ha.. Får se om jag kanske visar nått vid senare tillfälle. Ska bara få in skiten på datorn först..

Kommentarer
Postat av: Sabina

Låter som att du hade en sjuk kul kväll! :D

2010-04-20 @ 20:04:17
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0