Tankeverkstaden!

Många gånger frågar jag mig själv: Vem är jag? Sällen får jag ett bra svar, men vad jag vet är att:


Jag är Marika, En tjej på 23 år som bor i Småland och väldigt många mil ifrån familj och övrig släkt. Jag tycker om musik och lyssnar på mycket, men inte allt. Vänner är oerhört viktiga för mig och jag tycker om att vara social, men är samtidigt väldigt blyg till en början.  Jag sjunger högt och falskt när jag är full och jag älskar att dansa. Jag tycker om att skriva, men har väldigt höga krav på mig att det blir jätte bra. De höga kraven på mig själv finns med mest hela tiden. Jag hatar skola, men är väldigt envis så jag kämpar på för jag vet på vissa plan vad jag vill med livet. Jag är snart en färdigutbildad Socialpedagog.  Min självkänsla är inte den bästa alla dagar, men det är nått jag jobbar på.


Som ni ser finns det inget om mitt utseende med i vad jag vet om mig själv, för just den frågan är en som ständigt finns i mitt huvud och som jag verkligen inte har ett bra svar på. Hur ser en som jag ut? Vilken stil har jag? Det borde inte vara så svårt att svara på? Vänner till mig säger att man inte har bara en stil och det kan jag gå med på, men jag känner mig iaf förvirrad ibland.


En problematik jag kommit underfund med är att om jag tycker något ät snyggt, men någon i min närhet inte tycker det är snyggt så vill jag inte använda det. Varför är det så svårt att ha tillit till sig själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0