Den underbara helgen!

Det här har verkligen vart en helg i kärlekens tecken och jag ser mycket ljusare på framtiden igen. Men en viss osäkerhet sitter kvar i kroppen och lär nog göra det väldigt länge!

I fredags när jag satt i bussen körde vi förbi F i sin lastbil och han var så snygg, hela jag blev full med fjärilar typ, satt där med att fånigt leende på mina läppar. Flickan brevid mig kollade lagom konstigt på mig :) Jag behövde inte vänta så länge på hoom på stationen sen utan jag var snart på väg till hans nya boning. Det var långt ifrån iordning gjort där, men är man aldrig hemma så klart man inte har tid att fixa. Vi satt en stund i soffan innan vi åkte iväg för att handla mat. Vi handlade hem saker till att göra tacos och mumsigt blev det. Och när man äter maten i sånt trevligt sällskap som jag gjorde blir den mycket godare. Fredagen var verkligen slapp och när vi låg och slöade fick jag ett samtal. Pappa kenth ringda och hans början på samtalet var inte vad jag vill höra: Jaha vart ska jag börja.  Jag förstod på en gång att nått var fel med mamma och det visade sig att hon fått åka in med ambulansen igen pga känningar i bröstet. Kenth sa att det inte var någon större den här gången, utan att det troligast var efterdyningar efter hennes hjärtinfarkt och att de åkt in bara för säkerthetsskull.

Men jag kan ju inte låta bli att bli ledsen och orolig och jag önskade verkligen att jag haft Sandra hos mig, för hon vet ju allt där och var sånt stöd för mig i vänersborg. Men nu hade jag F ist. Vi blev inte uppe så länge efter det där samtalet och F sa att han fanns där om jag ville prata. Jag var tyst i en evighet, hade massa ord som ville ut men visste inte riktigt hur jag skulle få dem ur mig eller vad reaktionen skulle blir. Men fredriks lugnande smekande på min rygg gjorde mig lugnare och tillslut pratade jag. Han förstår på ett helt annat sätt med tanke på sin historia med sin mamma. Det var väldigt skönt att få somna i hans famn den kvällen.

På lördagen sov vi först ut och när vi låg där i sängen och funderade på vad vi skulle göra kom vi fram till att ta en tripp till Linkköping och Ikea. Så där spenderade vi några timmar med att handla hem lilte saker till hans lägenhet. Gick även en vända inne på Ikano huset. Mycket trevlig dag. När vi var klara där åkte vi tillbaka till Norrköping där vi käkade lunch på Max innan vi åkte hem igen. En kort slappisstund på soffan innan vi tog tag i F:s lägenhet. Nu är den riktigt fin och han hade *kors i taket* ett golv under alla prylar :) Vi satt och kollade lite på tillbaka till framtiden ( 3:an lr nått) innan vi tog em promenad i kvällssolen. På väg tillbaka stannade vi och köpte med oss pizza hem.

Lördagskvällen var nog den mysigaste kvällen på länge, varmt bad, ljus, vin och Bruce Springsteen ♥ Kvällen avslutades med lite Dolly Parton och sen sov jag gott nästan hela natten. :)

Idag har vi tagit det väldigt lugnt var iväg till ÖB en sväng, annars har dagen spenderats i soffan, kollade lite på film och så. Varför ska det vara så jobbigt när det roliga tar slut? Kanske för att jag vet att det dröjjer innan vi kan ses igen? Jo så är det nog..

Och min oro för mamma hänger kvar, hon är fortfarande kvar på sjukhuset och lär inte få komma hem imorgon heller. Förstår inte att det inte släpper :/ Men imorgon är helgen slut så då lär det hända saker. Antingen blir det en ny kransröntgen (lr vad det nu hette) lr så blir det något annat test. JAg vill iaf bara att mamma blir bra igen, orolig för vad som kan hända...

Kommentarer
Postat av: Tetti

Låter som om du har haft en mysig helg :)Du förtjänade det :) Skönt att det är bättre mellan er, ni verkar vara så mysiga tillsammans :D

Håller tummarna för att din mamma ska bli bra. Jag vet hur orolig man blir när det händer ens mamma något. Min mamma opererade ju hjärtat för två år sen så jag vet på en höft vilka tankar som susar genom huvudet.

Kram på dej :)

2008-05-04 @ 22:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0