Underbar helg!

Så då har jag precis vinkat av mamma och  sitter nu här rastlös i väntan på att cykla till jobbet. Och vad är bättre än bloggen när man vill fördriva tid :) Mamma tyckte jag kunde ta en vända med damsugaren och så diska undan det sista innan jag åker. Kommer inte vara hemma så mycket i veckan nämligen :P Men ja vi får se om jag gör allt det.

Jag har iaf haft en jätte mysig helg med mamma. Hon och hennes svärmor kom till mig vid halv fyra tiden i fredags och då hämtade de bara upp mig och så åkte vi iväg till corner och käkade lite, enligt mig var det inget hit när det gäller maten. Efter corner åkte vi ut till gladhammar där svärmor gunns bror med familj bor och där fikade vi och umgick med alla där. Deras ena son med familj var där och de var riktigt roliga att diskutera med. När man umgås med släktingar är det ofta så att man fortsätter vara Lilla Marika även i vuxen ålder, men de här umgås vi inte med så ofta vilket betyder att jag blev betraktad som en vuxen på riktigt.. Härligt måste jag säga :) Mamma och jag åkte hem till mig efter ett par timmar och då mysade vi i soffan framför tv innan jag totalt deckade i soffan, som vart min sovplats under helgen.

Lördagen började väldigt lugnt, jag agerade tjatig förälder och försökte få mamma att lämna sängen och äta frukost med mig, därefter fixade vi oss och promenerade ner på stan! Smhi hade än en gång fel ang vädret så ist för regne hela dagen fick vi en härligt solig dag på stan. Mamma shoppade loss lite, jag nöjde mig med en kulglass ja :) När vi gick hem sen kom det väl kanske 10 droppar regn av allt som skulle komma under dagen och vi tog bilen till kvantum där vi handlade lite införr middagen. Det blev bulgursallad med kyckling och vitlöksdipp, som nog är favoritmaten i mitt kök! Jag lagar det rätt ofta iaf ;) Redan innan vi började med maten så var jag halvt död och vill inget annat än att få sova, men mamma ville promenera, så tog en lång promenad ut till lysingsbadet och jag trodde aldrig jag skulle komma hem. Så kan säga att jag var rätt lycklig över att få krypa upp i soffan och slappa igen. Även denna kväll deckade jag som en tok!!

Söndagen innebar ännu större svårigheter med att få upp mamma, så det fick bli en lugn dag. Vi tog en sväng bort till Lager 157 där jag roffade åt mig tre st baslinnen. Snygga och billiga, så blir till att återkomma när nästa lön kommer. Under kvällen fick mamma spendera riktigt Marika liv med maratontitt på tv:n, söndagskvällar har mycket att erbjuda mig :) Var inte riktigt lika trött igårkväll, så jag vaken när tv:n stängdes av!

Idag har det bara slappats och packats, spelade lite kort för att få tiden att gå lite och nu är hon på rullning och jag likaså om en 60 minuter ca.. Det blir en tråkigt lugn dag på jobbet den här veckan, bara tre boende hemma men lika mycket personal som vanligt. Så satt jag mycket innan kan man ju undra hur mycket jag får sitta nu? Samtidigt ska jag vara kattvakt till Sandra och Jonas katter ett par dagar så ska försöka utnyttja deras balkong till det yttersta :)

Ha det bra!! Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0