En första "tanketömning"

God kväll! Det är mycket på gång i mitt huvud, för mycket tankar och känslor som bara fuckar upp hela mig och min vardag. Jag vet inte om det är en bra grej att skriva om det, jag vet inte ens om jag kommer kunna skriva om det.

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantare mig själv. Ska jag ta mig själv på allvar när jag hamnar i dessa perioder av sjukt aktivt tankearbete? Eller ska jag bara skärpa upp mig och göra, ja vad?!?

Mitt största störomoment är känslan av ensamhet, den finns ju nästan alltid närvarande och nu på senast har jag börjat fundera på om jag någonsin kommer bli av med den känslan. Det kanske är en del av att vara mig. Jag kanske bara ska acceptera att det är en del av mig och låta den vara där i bakgrunden. Men vem vill acceptera en sådan känsla? Och hur, i så fall, ska jag kunna hålla den där i bakgrunden. För det är ju där den behöver vara för att jag kanske ska kunna glömma bort den.

Idag har jag först vart på gymmet, sen vart och fikat med fröknarna M och nu ikväll har jag vart ner på stan och spelat biljard med familjen A. Relativt aktiv dag kan man ju säga. Och endå får jag smått panik när jag inser att det roliga är slut och jag måste åka hem. Ibland är det nästan bättre med en sån där slö och slapp dag då jag inte gör ett skvatt. För när jag är iväg och har roligt blir kontrasten så stor..

Hm, har så mycket mer i huvudet, men det åskar tydligen ute så får ta det en annan gång.. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0