I tanken är inte det samma som i verkligheten!

När jag planerar att göra vissa saker så känns de så otroligt lätta i mitt huvud. Jag vet liksom hur jag ska göra redan på förhand, men när jag väl sitter där är det nått helt annat. Det gäller bland annat när jag försöker teckna. Då vet jag hur jag ska dra varje linje för att det ska bli så som jag tänkt mig, men ändå blir bilden nått helt annat. Vilket leder till frustration!

En annan situation som jag märker det här är när jag ska köra bil. Innan kan jag ha tänkt på hur jag ska göra i olika situationer. Hur jag ska styra när jag kör ut i från mamma och kenth gård, eller hur jag ska göra när jag backar och fickparkerar. Det är ju inte så jäkla svårt, I huvudet !!! Men en helt annan grej när man ska göra det på riktigt.

Jag undrar om man undermedvetet intalar sig att det inte är så svårt för att man ska tro på sig själv och förtsätta försöka hela tiden?!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, jag förstår precis vad du menar! Men jag kan lova dig att övning ger färdighet och att du kommer lyckas köra så som du gör i huvudet inom en snar framtid :)

Och apropå det du skrev tidigare om F, jag förstår dig för det är ju de vardagliga situationerna man lär känna varandra i. Hoppas ni gör det snart :)

Puss, kram

2008-06-13 @ 00:06:35
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0