Här stretas det emot ordentligt idag!

Tjolahoppla people! Seghetsvågor flyter här hemma och i skallen. Jag har vägrat vakna i flera timmar och nyss fått i mig lite frukost. En perfekt fortsättning på den här dagen skulle vara att få fortsätta seghetsflyta och bara vara. Men det finns hinder till den planen idag. För att vara helt precis så står jobbet som ett stort fett hinder till mina slöhetsambitioner. Vi (jag) ska köra en le jour på bygget innan jag får ta helg. Helgen lär bli fortsatt seg den med, iaf emellanåt. Blir lite träning också och sen ska jag träffa en snygging från förra sommaren som kommer hem på besök i stan.

En väldigt trevlig sak med helg är att grävmaskinen som hänger utanför mitt hus står fridfullt parkerad på en grusfläck på gräsmattan. De har börjat som smått med arbetet kring stamrenoveringen nu och jag stör ihjäl mig på att grävmaskinen låter illa klockan 07.00 varje dag. Så helg känns grymt befriande! I natt har jag försökt sova på soffan och det var inte riktigt bekvämt, så har lite sömn att ta igen till helgen.

Nu måste jag, om en ovilligt, ta och hoppa in i en dusch och sen göra mig klar för jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0