odisciplinerad och dåligt fokus? Check!

Skrev precis på Facebook om vilken dålig disciplin jag har över mig själv. Idag är en sån där perfekt dag för lite jobbsök då jag kom upp i tid och har en massa "lediga" timmar innan jag måste åka till jobbet. Men jag har stora svårigheter med mitt fokus, så fort jag sätter mig ner för att försöka kolla jobb dyker det upp nått annat i huvudet. Andra trevliga saker som förgyller för stunden, tex dataspel, baka, titta på film, ringa och tracka mamma som inte har tid att prata med mig just nu och listan bara fortsätter. Och som ni märker sitter jag ju här och bloggar i stället för att söka jobb. Men jag vet hur jag ska göra för att hjälpa mitt fokus på traven en aning. Förhoppningsvis!

Steg 1: Kliv ur soffan och flytta ut datorn i köket.
Steg 2: Sätt på musik som du inte vill sjunga eller dansa till. Skrikmusik kan funka!
Steg 3: Skapa en trevlig stämning och ha någon form av tilltugg i närheten.

Så med det gjort kanske jag kan fixa iväg lite jobbansökningar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0