Det var så roligt.....

Det var så roligt jag måste skratta
det kom en trekantig gubbe in
han hade träskor och näverjacka
och hatten kantad med korvaskinn.

Han satte sig på en pall i köket
och drog ur fickan ett munspel opp
och börja´ spela så allting dansa´
med skrim och skrammel och tjo och hopp!

Det var så roligt jag måste skratta
det gick en spelande gubbe ut
och allting dansade bort med honom
så hela köket blev tomt till slut.

Det var så länge sen som det hände
men jag blev sittande där jag var:
först blev jag morfar, så blev jag farfar
så blev jag farfarfars farfars far.

Egentligen var inte hela visan nödvändig. Jag bara har så roligt på jobbet.. :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0