Lite om jobb

Jag är fortfarande lite för liten för att jobba med det jag är intresserad av. Får inte några positiva besked på de jobb jag sökt. Kanske kan bli bättre när jag fått helt iordning på mina papper. Men jag är fortfarande för liten för vissa av jobben. Och sen har jag inget körkort. Två saker av vikt som är emot mig.

Nu kan jag välja att deppa ihop och tycka synd om mig eller så kan jag fundera på hur jag ska gå vidare i mitt jobbsökande. Just nu väljer jag att inte deppa alltför hårt utan funderar på vad jag kan söka för andra jobb. Andra jobb där min ålder inte är emot mig. Det kan vara smart att välja jobb där jag fortfarande kommer i kontakt med den målgrupp jag vill jobba med. det vill säga barn och ungdomar.

Då har vi först frititsgårdar, vilket skulle vara en kalasbra början. Och så har vi förskolor, jobb som jag vet att jag skulle tycka väldigt bra om. I dagsläget lutar det starkare åt förskolejobb. Förskolejobben leder då jag stod och väntade på bussen tillsammans med kanske 10-15 tonåringar idag. Längden på mitt tålamod där va inte speciellt långt. Hua vad dryga de va. Snöbollskrig, springa mitt ute i den väldigt trafikerade vägen, springa in i oss andra som stod och vänta på bussen och använde oss (MIG) som skydd för snöbollar. Måttligt på dåligt humör va ja :P Så ja förskolejobben lockar lite mer i dagsläget!

Nu ska jag ta och sova, blir inte sova bort halva dagen imorgon inte.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Du har helt rätt inställning tjejen! Låter ju hur bra som helst :) Haha, känner igen det där med ungdomar :p När vi läste kursen i skolan hade jag såååå stooor förståelse, sen gick jag ner på stan och mötte dem i verkligheten.... ;)

2010-01-28 @ 09:27:03
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0