Hua, jag en surkärring?

Asså...Eller..hmmm....

Ja vad ska man säga? Börjar jag bli en surkärring är alltså frågan jag funderar på. Jag, en utbildad barnskötare, med hatiska känslor för barn..??

Asså...Eller..hmmm....

En förklaring är på sin plats.. Utbildad barnskötare och blev det för att jag har ett stort intresse för barn. Jag blir lycklig av att befinna mig på en förskola. Barn är det underbaraste som finns. Jag är egentligen den där som alltid ler smått lyckligt när man ser de där busarna skrika, springa och bara vara barn, medans många andra rynkar på näsan.

MEN och då säger jag MEN, barnen på min gård.... Dem är ena riktiga snorungar. Jag tror aldrig jag sett barn som är så elaka mot varandra :S Det är en stor blandning i åldrarna, men det har ingen betydelse. Stor som liten alltså, men de är riktigt ruskiga mot varandra iaf. Det är typ mobbingvarning ibland. Jag far hemskt illa av detta och har börjat känna ig rätt hatisk. Men då skall också tilläggas att mycket av hatet går till barnens blinda föräldrar som inte ser ett skvatt.





Sen kan jag också berätta att jag, samtidigt som jag känner mig smått hatisk mot barn, är galet bebissjuk. Hur mysigt vore det inte :) Och så är jag mammasjuk med, skulle vilja ha mamma lite närmre just nu...!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Du är ingen surkärring för att du känner så, det är ju mobbningsvarningen du reagerar på och inte på att barnen låter och "är barn" :) Otäckt hur blinda föräldrar är ibland... :(

2009-09-10 @ 22:18:28
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Clara

Tjoho! Sitter i skolan...har "rast", heter det så fortfarande? Underhållande att ha nåt att läsa hihi. Och ja, barn är väl ok...ibland. Hehe.

2009-09-11 @ 14:15:26
Postat av: Litharion

HAllå där! Trevlig blogg! :) Det blir ett bokmärke här asshå!! ;)



Ha det bra! /Miah

2009-09-11 @ 18:08:05
URL: http://ienannandelavekholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0