på jakt efter jobb

Puh, nu igen alltså. Mitt vikariat går ut till årsskiftet och jag har bara fått erbjudande om att stanna till den 19/1-10. Alltså söker jag jobb för fulla muggar. Har ju sökt lite smått under hela hösten när jag sett att det funnits nått att söka, men nu är jag tvungen att lägga i en högre växel.

Och att söka jobb är så hopplöst. Jag känner mig i maktlös i situationen. Man kan inte annat än att söka och söka och sen vänta och vänta. Det här med att vänta är inte min grej känner jag. Inte i den här typen av situation. Det känns som om det är så lite man kan göra.

Var och träffade min handläggare på Af i tisdags för första gången. Det är faktiskt första gången överhuvud taget. Vi gjorde upp en handlingsplan och min handläggare ansåg att det inte såg så hopplöst ut för min del. Skönt att någon kan känna så i alla fall. Jag ska få en jobb coach, och det var väl det enda jag kände ett stort behov av. Får se när en sån kan tänkas höra av sig.

Alltid ska man vänta.. Det är nog grejen med att vara arbetssökande tror jag.

Jaja jakten fortsätter i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh, lycka till gumman! Du har ju en bra utbildning så det kommer säkert dyka upp något bra jobb åt dig :)

2009-12-11 @ 17:09:05
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0