Idag var det dags!

Ja idag vad det dags att ta tag i saker och ting. Det var dags att kämpa emot tröttheten och faktiskt ägna sig åt lite nytta här hemma. Visserligen sov jag helt galet länge och förslappa ett tag på soffan innan jag kom igång. Att ha tvättstugan är ett väldigt bra knep för att få tummen ur och faktiskt få ordning på torpet :) Men idag skapa tvättstugan riktigt förbannade känslor. Puckot som hade tvättstuga innan mig vägra att komma och hämta ut sin tvätt ur torkrummet, så jag har fått hänga all tvätt här hemma. Torkrummet har man ju en timme längre än själva tvättstugan, men inte ens efter att den tiden gått ut kom puckot och hämta sina grejjer.. Arg som en bi var jag..

Men nu har jag både tvättat klart och städat klart. Och här brevid mig har jag en nybakad kladdkaka med lite glass. Den tänker jag avnjuta nu tillsammans med en kopp te och lite Agatha christie. Vet inte riktigt varför men just för stunden lockas jag av hennes program..:)

God kväll

Kommentarer
Postat av: Sabina

Visst är det komiskt hur tvättning ofta för med sig städning? :)

2009-07-10 @ 10:48:24
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Clara

Känner igen det där med tvättsugan. Här brukar det ligga blöt tvätt kvar i maskinen när man kommer. Då brukar jag bara lägga upp det i en hög ovanpå. Och torkskåp använder jag inte då kläder blir stulna...Ja, hellelulja...

2009-07-10 @ 13:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0