En vana

Har läst ut ytterligare en bok om kärlek, jag borde verkligen sluta med det! Man (läs jag) blir ju helt flippad och bortkollrad från verkligheten. Men det är ju en läxa jag aldrig lär och jag är för alltid såld på kärleks böcker.

Skulle kunna säga att det är en av mina dåliga vanor. Och vanor är inte alltid av godo, men de är heller inte alltid av ondo. När jag är mitt uppe i dem och de historier böckerna handlar om, då är jag helt med karaktärerna i de känslor som de känner. Och då det handlar om kärlek, kärlek som alltid vinner i böckernas slut. Ja då blir jag glad och som sagt bortkollrad från verkligheten. Sen kan jag ha en av de där kvällarna, då jag för det första inte har en bok att fly till, då jag längtar efter den där kärleken jag läser om. Då leder det mer till deppiga känslor än de fina känslorna jag känner när jag läser om kärlek.

Jahapp ja, det är intressant det här med böcker och detsamma gäller väl filmer med. Jag är en jävel på att leda mig i i saker!

Nu är frågan om jag ska plocka fram en ny bok, sätta igen en film eller bara gå och såva :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, ja det kan inte ha varit det lättaste!:-D Håller för övrigt med dig om böckerna. Älskar också att läsa och att leva mig in i böckerna. Smita in i en annan värld.:)

2010-07-31 @ 10:25:59
URL: http://http;//starattraction.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0