Sätter upp nya mål

Som alltid är jag inte nöjd med livet, inte nöjd med mig själv på alla plan eller hur mitt liv ser ut just för stunden. Jag vill mera och jag vill vara bättre. Och det handlar inte bara om att vara bättre utan att må bättre och då främst få ett fysiskt plan. Jag har en bild av hur jag skulle vilja att det var, jag önskar att jag:

  • Åt nyttigare
  • Tränade mer
  • Var mer pigg
  • Var mer medveten om vad som händer i världen
  • Hade ett mer socialt liv
Jag får ju mina ryck då jag ska sluta äta godis och börja leva nyttigt. Och jag lurar mig själv varje gång. Ibland, eller oftast, har jag en sån dålig karaktär. Jag är lat, så väldigt lat. Och jag kan inte gå och vänta på nästa grej jag fått för mig ska hjälpa mig att få ordning på mitt liv. Nu gäller det att jag skärper mig och börjar anstränga mig för att vända livet åt det håll som jag drömmer om. Jag måste sluta titta på alla hinder i min vardag och i stället fokusera på möjligheterna.

Jag har inte riktigt klurat ut hur jag ska få det här att funka, men jag tänker väl lite på att schemalägga mina dagar. Det låter kanske löjligt, men i längden mycket väl värt det. Och målet är ju att jag ska må bättre, vara nöjdare och få ut mer av min vardag. Min familj och mina kära vänner får väl ta och stötta mig, skälla på mig och vara odrägliga mot mig om det skulle behövas.

Idag har jag en välförtjänt ledig dag och jag hade väl från början tänkt att jag inte skulle göra ett skvatt mer än att sitta hemma och bara njuta av ledigheten. Men nu tror jag banne mig att jag ska ta mig till gymmet efter lunch. Sen jag gick upp idag vid 9 tiden har jag ätit frukost och sen kollat runt på nätet. Jag körde den vanliga rutten med alla social och nöjes sidor, men har också spenderat tid på DN (Dagens nyheter, då jag bojkottar Aftonbladet) Så jag har väl börjat den här dagen bra tycker jag. Nu blir det lite disk och tvätt innan lunch och träning.

Ett litet tips så här innan jag går: Köp en väska, betala för ett barns skolmat i ett år Är riktigt sugen på en sån väska, får vänta på att vinden vänder och pengarna rullar in :)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Låter bra med lite nya mål :) Jag har faktiskt också börjat lite smått, i alla fall träna och röra på mig mer rent allmänt plus att jag försöker äta lite nyttigare i alla fall och åtminstone inte äta massa godis hela tiden :p

Lycka till gumman, jag tror på dig! Hör av dig om du behöver peptalk :)

Puss, kram

2010-02-18 @ 17:17:24
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0