Sista dagen i Uppesala

Yes idag är det sista heldagen i Uppsala, imorgon bitti blir det tåget mot Linköping igen hem till min lilla skrutt.

Efter en ofrivillig sovmorgon börjar vi äntligen bli lite klara för att rulla in till stan en sväng. Vi måste bara elda lite mer så det inte är minusgrader när vi kommer tillbaka. Vi har tänkt att shoppa lite och sen ta en fika hos gammel farmor idag. Det gäller att passa på att träffa så många som möjligt när man är här en lite längre stund.

Och på tal om att passa på att träffa så många som möjligt så prickade jag av en hel del på listan igår. Först var jag hem till syrran på middag och där träffa jag hela pappas familj och farmor. Vi bytte klappar och blev bjudna på riktigt kalasgod köttfärssås. Det var riktigt trevligt att träffa allihopa, var nästan ett år sen sist.

Därefter tog jag bussen ner på stan igen och mötte upp C, vi hoppa på nästa buss hem mot L. Vi kika in hennes nya lya och blev bjudna på en massa gott fika. Jag mådde uppriktigt sagt illa när jag väl var färdigfikad :P Det var ju både kladdkaka, bullar och rockyroad kakor. Och så himla fint L bodde, blev ännu mer sugen på att köpa möbler hem till mig.. :P

Så jag hade en riktigt lyckad dag igår med en massa underbara människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0