Valborg och så linköping

Det är lördag och solen skiner. En utedag skulle inte sitta fel eller? Jo i mitt fall så, jag bör verkligen undvika solen. Speciellt den mitt på dagen. Som så många andra vet var det valborg här i veckan och jag tokbrände mig, så ett tag framöver kan ni kalla mig kräftan :P Men som tur är för min del är jag hemma i Linköping, en dag tidigare, och jag behöver verkligen städa och tvätta. Sagt och gjort! Första tvättmaskinen  är snart klar, så ska snart ner och byta och sen hänga. Därefter tänkte jag börja skura lägenheten för damsugningen är redan avklarad.

Linköping en dag tidigare var det ja. Inte helt planerat, men nu är jag hemma iaf. Egentligen skulle jag ju sitta på tåget idag, men när jag kom hem i torsdags efter en heldag i stan och skulle boka biljett var det riktigt dåligt med tåg som gick raka vägen. Och att byta tåg är inte något jag vill utsätta mig för och därför satte jag mig på tåget 9.52 igår och trängdes med halva sverige tror jag. Väl hemma toköverraskade jag Sandra med ett litet mess och det slutade med att jag tog bussen hem och fixa till mig lite och sen begav mig ut i solen till en ny park och trevligt sällskap.

Att hänga i en park med trevligt sällskap lär bli kännetecknet för denna sommar tror jag. Och det hela med en början på Valborg. Valborg för min del var en heldag i solen tillsammans med Lina, Clara och Emma och många fler. Vi satt först i ekoparken som var överbyst med människor. Alkoholen flödade på många håll, men mitt glas innehöll vatten och alkoholfri cider. Jag känner inte riktigt för att dricka dagen lång. Vi gick in till stan efter ett tag, köpte glass och satt vid ån och lyssnade på ett storband som sjöng och spela utanför stockholms nation, spanade på gula gummiankor osv. Men man blir rätt så hungrig efter en hel dag ute ju. Så vi gick och köpte pizza och Langos och gick vidare till nästa park och satt och götta några timmar till. Kl 19.05 tog jag bussen hem. Lycklig, trött och med en snart kommande frossa på G.

 Det har varit några helt underbara dagar i solen och det är bara början.. :)

Nu ska jag ner till tvättstugan och sen fortsätta med lägenheten.. Ha en kanon dag!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Det låter ju som att du haft det riktigt toppen på sistone, så kul! :) Jag hänger gärna med dig i en park hela dagar denna sommar, låter ju jättemysigt ;)

När är första dagen på nya jobbet? Önskar dig all lycka till då!! :)

Puss och kram

2009-05-02 @ 15:41:49
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Sv: Det låter ju kanon! Är säker på att det kommer gå hur bra som helst för dig på måndag ;) Men jag har ju inte fått veta vart du ska jobba än?! :p

Hoppas allt är bra med dig också :)

2009-05-03 @ 01:51:49
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Sv: Aha, det låter ju jätteintressant! Hoppas att du får använda din utbildning :) Men som sagt, det ligger ju mer åt det socialpedagogiska hållet så det borde du ju få :)



Jadå, jag har haft en bra helg tycker jag, rätt lugnt och det är rätt skönt ;) Har du haft en bra helg?

2009-05-03 @ 10:59:40
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Clara

Hihi! Jag brände mig rätt illa i lördags också, man får passa sig! Lina var över här igår och vi pratade om när vi ska åka ner. Vet inte när det passar dig och när det är som billigast att köpa biljetter...Men, men...nångång kommer vi!! :P Kram!

2009-05-03 @ 11:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0