Födelsedagar

Idag fyller två nära vänner till mig år, båda blev 24 år. Jätte grattis till dem :) Imorgon fyller en annan kompis år och sen på onsdag en annan, det är väldigt mycket födelsedagar nu om man säger så! Det känns väldigt tråkigt att inte kunna vara nära mina vänner när dem fyller år, men det är så det blir när man byter stad med jämna mellanrum. Det är så mycket man missar har jag märkt :(

Ja men så är livet och livet är precis vad det handlar om! Alla lever vi livet och vi lever det på våra vis. Det är inte alltid samma, vi befinner oss på olika ställen. För några år sen befann jag mig på precis samma ställe som tre av mina vänner och vi umgick i vått och tort. Nu ser våra liv väldigt olika ut och det känns nästan som en naturlig del av livet att vi börjat tappa kontakten med varandra. Detta betyder inte att jag inte sörjer det, för det gör jag. Många gånger smärtar det mig när jag tänker på att vi inte är tillsammans. Många gånger känner jag mig utanför när jag ser att de andra fortfarande umgås och är tajta. Men det ser inte ut som det gjorde då, vi utvecklas hela tiden alteftersom vi lever livet. De väger vi tar leder oss inte till samma mål kan man väl säga.

Men många av de vänner man har under livet vill man inte tappa kontakten med så då gäller det att man anstränger sig och hittar nya vägar till att umgås :)

Hm, det här kanske blev lite flummigt, men det jag ville ha fram var iaf att jag saknar mina vänner, jag tänker på dem även om vi inte hörs av på samma sätt längre!!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Det lät väl inte alls flummigt! Jag förstår precis vad du menar! Jag tror dock att alla dina vänner känner samma sak och att de tänker på dig också, åtminstone gör jag det :)

2009-05-25 @ 18:03:46
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0