Ryck upp dig kvinna!

Katish lät piskan!! Och om inte en piska kan få upp mig ur min buhu- period ja då får jag försöka komma på nått annat. Men en piska låter ju rätt så smärtsamt. Ja om man nu inte är intresserad av sånt då.

Mår som ni kanske redan förstått lite pissigt. Ont i huvudet, illamående och allmänt suddig och detta leder till "buhu, vad jag är ensammen tankar" Fysiskt elände är galet bra på att dra ner än i skiten, lite svag sådär som man gärna känner sig.

Har under mitt fysiska elände konstaterat att jag vill mera med mitt liv och att jag måste komma på vad jag vill. Pratade med mamma lite, eller mycket, om det hela igår. Hon är sådär söt och försöker komma med tips och jag svarar med ett hinder. Varför är jag så duktig på att se hinder i stället för möjligheter? Dags att plocka fram piskan och ta sig i kragen. Jag vill inte jobba och sen sitta av min lediga tid. Jag behöver hitta nått som jag tycker om väldigt mycket och sen ägna mig åt det. Och vet ni vad jag faktiskt gjorde idag? Jo jag anmälde mig till en kurs i streetdance :D Nu gäller det bara att jag får veta när den ska hållas, typ dag och tid, så jag kan fixa med mitt schema. Jag vill ju inte att det ska krocka :)  Har även kollat runt efter lite andra grejjer med, men ja jag börjar nog med dansen. Det är  ett steg åt rätt håll!

Innan jag flyttade till Västervik för att vara duktig student och göra nått åt livet, ja då dansade jag faktiskt streetdance. Hela tre terminer och jag hade anmält mig till en fjärde. Men så flytta jag till västervik och ja slutade dansa. Linköping såg jag som möjligheternas stad när jag bestämt mig för att flytta hit och jag hade massa planer på  vad jag SKULLE göra. Och hittills har jag inte gjort ett dyft av det jag planerade. Men nu så, ett steg åt rätt riktning :)

Planen på att börja dansa gör ju inte så mycket åt den fysiska delen nu, men ger det inte med sig snart får jag ringa sjukvårdsupplysningen och se vad dem tror om det hela.

Nu ska jag dricka upp mitt te och kanske äta en bit kladdkaka till. Inte för att den lockar.. :P

Kommentarer
Postat av: Sabina

Så kul det låter med streetdance! Synd att det är lite långt att åka för min del bara för att dansa, annars kunde jag gärna hängt på.. Tänkte mest bara säga att jag tror att dansen kan göra mycket åt det psykiska eländet också för psyke och kropp hänger ihop mer än man tror :) Skönt att du lyckas ta ett steg i rätt riktning, håller tummarna för dig! :)

Puss och kram

2009-07-28 @ 22:16:50
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Det låter ju helt underbart syster:P<3

2009-07-28 @ 23:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0