Jobb

Idag jobbar jag 10-21 och likaså imorgon, på söndag har jag jouren till på måndag och jobbar då 12-11. Det är långa arbetsdagar när nu när grabbarna har semester, tre veckor kvar med detta schema. Bara att hjålla ut ;) För att grabbarna ska överleva 4 veckor ledighet har vi tre utflyktsdagar i veckan då vi försöker hitta på lite roliga utflykter. Idag står bergs slussar på schemat och vi får se hur många som kommer med. Jag har klurat fram och tillbaka på vem som ska va kvar på jobbet om någon vill va hemma.. Nej jag tar inte med mig jobbet hem :P Hehe, jag kopplar faktiskt av rätt ordentligt när jag är hemma och ledig. Det är typ bara dagen eller kvällen innan jag ska jobba igen som tankarna på jobbet kommer.

Det finns väl ett orosmoln över jobbtankarna, då det är väldigt konfliktfyllt på jobbet nu. Jag och konflikter är väl ingen hit, men det gäller bara att hålla ut i tre veckor så lugnar det ner sig sen. Det är inte alla som klarar av att vara hemma så lång tid som fyra veckor. Rutinerna försvinner, personal försvinner och det kommer sommarvikarier!! Den kombinationen är väl lite utav en katastrof för Mr. Men jag ska va lycklig över att jag inte jobba förra sommaren, då var det hela värre..

Nej nu måste jag ordna lite här hemma.. En timme kvar tills jag börjar.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hoppas det går bra på jobbet :) Klart man klurar lite på saker om jobbet på ledig tid, framförallt samma dag eller dagen innan :p Lycka till nu! Hoppas på få konflikter ;)



Puss

2009-07-10 @ 10:47:06
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0