"hela jag är en klump"

Kom nyss in från balkongen där jag spenderat en hel drös med timmar. Det var skönt och svalt ute så tillsammans med en av det där typiska Marika böckerna var det inga problem att glömma bort verkligheten för ett tag. Inte för att det är nått fel på verkligheten ;) Jag har haft en lång dag, men en lång och skön dag. Kom upp i någorlunda tid, slappa framför datorn ett tag, lång promenad och sen ett härligt bad. Därefter matlagning och så utgång på balkongen. Känner mig trött och härligt tillfreds med mig själv den här kvällen!

Igår var jag och tränade och det var första gången på ett par månader igen. Det är inte ett smart drag att köpa gymkort precis innan sommaren börjar, då finns det så mycket annat som lockar. Men iaf fick jag ett spontan ryck i söndags och bokade in 30 minuter step och sen 30 minuter core. Så där gick jag igår efter jobbet och tänkte på att jag skulle träna halv sju. Men det var inte förens strax innan jag skulle cykla som jag insåg att jag faktiskt skulle bege mig för att träna. Jag tänkte då: "Vad fan håller jag på med" och det var en tanke som återkom när jag kom fram och såg alla snygga vältränade människor som var där. Hehe, men jag överlevde det hela och idag har jag träningsvärk :) Det är i stort sätt en behaglig värk, för man vet att den kommer av nått gott!  Dock skulle jag inte klaga om träningsvärken i halsen försvann. Ja jag vet, hur lyckas man få träningsvärk i halsen? Jadu, man lyckas helt enkelt :P Jag får väl bota träningsvärken med lite mer träning, ska se hur det ser ut imorgon!

Imorgon är det jobb mellan 12-17, en utflykts-tur. Får se om jag åker med imorgon eller om det blir jag som stannar kvar på jobbet. Allt beror på om någon vill vara hemma och i så fall vem.. Sen är det bara ett jourpass torsdag till fredag kvar innan jag har lite långledigt!! Weeha, vad jag ska njuta. På fredag kommer mamma och pappa Kenth med hundarna och spenderar helgen med mig. Det ska bli kul, då jag faktiskt längtar lite efter dem :)

Nu ska jag faktisk sova och inte slå på tv för lite meningslöst zappande. Nått som är all för vanligt förekommande hos mig. Hur svårt ska det behöva vara att gå och lägga sig när man är trött? Hela jag är just för stunden en liten klump trötthet så egentligen borde jag redan ligga. Men jag måste ju bara blogga lite och klockan är ju faktisk bara lite över elva ;)

God natt!


Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Clara

Happ, då har jag läst båda böckerna jag köpte i Linköping. Vad ska jag läsa nu då? :P Härligt med långledigt, det är du värd! :) Kraaam

2009-07-17 @ 11:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0