09-01-12

Två nätter i nya lägenheten, varav natten till idag sov jag ensam. Jag måste säga att det är stor skillnad på att sova på nedre botten och att sova på andra våningen! Var lite lagom nervös igår kväll när jag skulle somna och för att göra det hela lite mer nervöst så var det tvunget att blåsa en massa så det knakade i mina fönster. Men jag somna efter en stund och lyckades kliva upp före 7 då målaren skulle komma. Han har två rum kvar att tapetsera i lägenheten så jag har bara tillgång till kök och vardagsrum nu.

Och som jag längtar efter sovmorgon, en morgon då jag utan störningar kan sova tills jag själv vaknar. Det har varit många tidiga mornar nu ett tag och sena kvällar med för den delen. Först med uppsats och sen med flytt och nu för målaren. Men jag försöker utnyttja de här mornarna då målaren kommer till att plugga klart det sista jag har kvar innan  jag kan kalla mig fullfjädrad social pedagog :)


Jag vet inte riktigt vad livet har att erbjuda de närmaste månaderna, börja jobba här? eller kanske åka till uppsala och mitt gamla jobb för en kort stund? Som sagt har jag ingen aning, men jag vet att Linköping verkligen var rätt val. Trots vetskapen om att de kommer vara några väldigt ensamma veckor känns allt så otroligt bra för stunden. Och trots ovissheten om vad framtiden har att erbjuda så ser jag ljust på den :)

Nu blir det några timmars plugg tills målaren går hem för dagen och sen ska jag ut och upptäcka mitt bostadsområde!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Nämen! Ska du börja blogga igen nu? :)

2009-01-12 @ 20:08:31
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0