One week

Nu har jag spenderat en vecka i Uppsala och det med jobb, familj och en myshelg med två av systrarna!

När det gäller jobbet är jag inte direkt nöjd över att vara tillbaka. Det är en massa nya ansikten, både när det gäller personal och brukare. Sen är det en hel del nya rutiner som jag inte riktigt kommer sams med och snart kommer det ytterligare nya rutiner och dem vill jag gärna slippa lära mig. Alltså är det mycket som har ändrats sen jag jobba sist, men det hjälper inte för hur jag känner för den arbetsplatsen.

Att bo hemma är väl ingen hitt det heller men jag har ett busskort så jag är inte överdrivet låst nu :) I fredags hämtade jag och mamma upp Syster therese och släpa med henne ut på landet. Vi kolla på lite tv och bara var. Sen igår morse gick vi upp tidigt och åkte in till stan för att ta tåget till örbyhus för att hälsa på pappa och familjen där. Det var väl trevligt att träffa pappa och Alex, men hans fruga... Ja det var väldigt skumt att ha henne i närheten efter alt som är på G där. Stämmningen i hela huset där är obeskrivligt jobbig. Jag har aldrig förr haft en skillsmässa så nära inpå och det känns väldigt olustigt att titta på ett par som delar upp sina gemensamma tillgångar i två högar. Tar du den där så kan ju jag ta den här osv.

När min andra syrra kom hem sen så käka vi middag innan vi tre systrar packa ihop oss och åkte in till stan och hem till Therese.  Det vart en myskväll med melodifestivalen och sen ett par filmer. Det är inte ofta vi träffas och aldrig förr på det här sättet.. Alla börjar bli så stora :P Melodifestivalen var en katastrof och det var inte många nöjda miner när det slutade, hoppas verkligen att det blir bättre nästa helg. Men filmerna efter sen var mycket bättre i alla fall så tror alla var nöjda när vi gick och la oss..

Nu är det snart mat här och sen blir det tv och film igen! Imorgon är det jobb igen, dock kväll så slipper gå upp strax efter fem. Man måste försöka se till det positiva eller hur ;)

God kväll!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej gumman!

Låter inte som att du har det jättebra där uppe :/ Hoppas du får ett jobb i Linköping snart så du kan flytta tillbaka dit, måste vara tråkigt att ha fått en ny lägenhet och sen inte bo där :(

Se till att träffa tjejkompisarna massor nu när du ändå är där :)

Puss och kram!

2009-02-08 @ 19:57:28
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0