En dröm blev mer verklig

Tänkte krypa till kojs snart. Bara för att man är ledigt måste man ju inte vara uppe hur länge som helst :P

Planerar, funderar och drömmer om framtiden. Känner verkligen för att söka mig utomlands för att jobba. Hitta en intressant tråd på socionomer.se som handla om att jobba i London med socialt arbeta. Det fanns verkligen mycket matnyttigt att läsa, en hel del bra länkar. Har sparat allt i en speciell mapp under bokmärken. Det här tänker jag inte släppa i första taget. Jag har även skickat iväg ett mail till en gammal lärare för att få lite bra info om hur jag skulle kunna gå tillväga när jag söker jobb utomland.

Jag vet att det kommer dröja ett tag innan det blir en verklighet, men jag vet också vad det är jag behöver ta tag i för att nå mitt mål. Men om ett år kanske :)

Det här var precis vad jag behövde känner jag. Att söka jobb gör en inte helt pepp på livet alltså. Det är en sån stress att inte veta vad som händer i mitt liv bara om en månad. Med de små kontrollbehoven jag har kring mig själv så är det rätt plågsamt. Jag vet inte vad jag gör efter den 19:e januari, jag vet inte hur jag ska försörja mig, inte att skvatt alltså. Verkligen ingenting säkert.

Så jag lite trevliga drömmar inför framtiden satt inte helt fel. Visserligen har tankarna kring att söka mig utomland funnits i några år, men nu blev de helt plötsligt lite mer verkliga :)

Gutt :D

NU blir det sängen, för imorgon har jag att fixa!

God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0