Jobb och fritid = Vad?

Mitt jobb snor för mycket tid från min fritid!! Men innan jag kommer in på det måste jag bara få säga att min ugnspannkaka försöker ta sig ur formen *chocktillstånd* Jaja jobb och fritid var det ja.. Tror knappt att det öä möjligt att få det att gå ihop, speciellt inte när det är fritiden som väger mest. Det kanske är galet, men jag vill väldigt mycket med mitt liv och mitt jobb (det jag har just nu) tillhör inte nått av det jag vill. Jag vill läsa massa roliga kurser, resa, uppleva, träffa människor och hitta det där drömjobbet. Jag vill ha intressanta diskussioner, jag vill ägna mig åt mina intressen. Helt enkelt bli bättre på dem.

Tänk att bara luffa runt i världen och se och uppleva den. Tydligen ska det inte vara så svårt, man bara sparar ihop pengar och säger upp sig och gör det? Hm, nja det är väl inte min stil för vad händer sen när man kommer tillbaka. Ja man kan ju kanske få tjänstledigt ett halvår i stället. Men då kommer vi till det här med att spara pengar :) Ja det går bara man vill, men om man vill väldigt mycket då? Ja det är mycket med det hela.

Jag får väl helt enkelt försöka lista upp allt jag vill göra och sen försöka komma på vad jag ska göra först? Listor är bra :)

Nu ska jag duka fram lite och äta min sena middag.

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Låter som att du har lite att fundera på gumman... Det blir nog bra hur det än blir ska du se :) Ödet du vet ;)

2009-08-11 @ 00:05:41
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Tina

ja tänk om livet vore enklare att man kunde göra allt som man vill.

hoppas pannkakan smakade

2009-08-12 @ 09:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0