Födelsedagen+ lördagen

Ännu en helg har tagit slut, imorgon är det Linköping och MASSA plugg en vecka framöver som gäller. Och när jag skrivare massa med stora bokstäver så överdriver jag inte. Uppsatsen måste styras upp, två examinationer skall göras och skickas in och en stycke seminareuppgift skall skrivas och skickas. Därpå har jag ett humör som skall styras upp, nu är det dags att agera istället för att tjura. Känslan av att det är jobbigt skall tryckas bort och ett ärligt leende skall lockas fram. Underbart att jag kan låta positiv i alla fall!

Igår, mitt på dan typ, kom pappa med familj äntligen. Tog bara tre år :P Tillfället var inte det bästa, men samtidigt det bästa om ni förstår vad jag menar. Jag har inte tid att umgås, men Samtidigt fick jag fira min födelsedag tillsammans med familj. Igår i alla fall så började vi med att gå och handla frukost och lämna en cykel som det hade med sig ner till en  av bonkas kompisar. Den bruden hade åkte från jönköping och hit bara för att hämta den. Sen slappa vi lite och jag hade visning av min lägenhet. Ja för familjen alltså! En vända ner på stan blev det, allt var stängt men vi hade planer på att köpa med oss mat hem. Visade dem ruinerna först, mest för att min lillebror råka höra oss nämna dem. Han är överallt och hela tiden. För oss modiga så blev det kina mat, men pappa gick iväg och köpte pizza. Vi tog med oss det hem till gästlägenheten och mumsa. Sen spela vi kort tills alla var för trötta att orka hålla koncentrationen uppe. När jag kom ner till mig insåg jag att kl inte var så mycket så jag la mig och kolla på film. Innan jag hann somna hade jag fått två grattis sms :)

Idag söndag så har jag blivit hela 23 år. På den årliga frågan om hur det känns har jag fortfarande inget svar. På riktigt, ska det verkligen kännas annorlunda när man blir ett år äldre. Det är ju nästan så man väntar på att det ska plinga till i huvudet och så ska jag börja känna mig gammal :P När jag plinga på vid gästlägenheten och blev insläppt fick jag en sång sjungen för mig. Det känns lite pinsamt tycker jag, men samtidigt är det mysigt och det är tradition från pappas sida av familjen. Det blev frukost och jag fick min present, ett tillskott till mitt kökort. Och där uppskattas varje öre :) Efter de plockat ihop och fixat med gästlägenheten gjorde jag tårta och sen medans den kyldes lite lämnade jag tillbaka nyckeln till gästlägenheten. Tårtan bllev jätte god, har totalt käkat fyra bitar idag och ska ta en sista efter jag fått i mig mat.

Familjen åkte vid 13 tiden och då ringde Sandra, prata lite med henne innan jag fixade mig och cykla ner på stan där jag mötte upp henne. Hemma hos mig blev det fika nr två och det var där de andra två tårtbitarna slank ner. Sen åkte hon till jobbet och jag har fortsatt slappa här. Nu ska jag fixa och dona en massa inför imorgon.

Sen vill jag igen tacka alla vänner som grattat mig under hela dan, mobilen är sällan tyst för en gångs skull :P Love you!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

J-Ä GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!//KICKI

2008-10-19 @ 21:38:22
Postat av: Lena

Oh my gosh vad pinsamt!! Jag trodde du fyllde den 22:e... men det kan vara Emmi det... eller är det den 21:e... blandar alltid ihop datum, måndader, år och folk som fyller år... Men skit samma!! =)Så härligt att du fick ha din familj hos dig!



STORT GRATTIS OCH EN BAMSEKRAM I EFTERSKOTT!! <3<3

2008-10-20 @ 11:36:08
URL: http://ilenasknopp.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0