Uppsala

Ja jag glömde nämna att jag är i Uppsala hos familjen nu, kom hit i lördags och jag är redan så tokigt rastlös. Det är inget jag kan hjälpa, men det finns inte världsmycket att göra här på landet. Och det är jobbigt att komma tillbaka till den här familjevardagen där det ska bråkas om allt och ingenting. En tjurig tonåring som gapar och skriker om kläder och jag vet inte allt. En stor lillebror som bråkar om allt han kan komma på. Jag har redan gjort det här känns det som och jag behöver inte göra det förens jag skaffar egna barn som kommer upp i tonåren.. Lr har jag fel?

Jag önskar att de antingen bodde i stan eller att jag hade möjligheten att åka hur jag ville mellan hemmet och stan. Isf skulle jag kunna smita iväg och umgås mer med vänner. I min fantasi så är det fika på stan på någon härlig uteservering, picknick i någon park, lite onödig shopping. Och allt det här med alla som jag vill träffa men aldrig hinner. I min fantasi är jag inte så låst som jag är nu!



Jag har kommit på en ny grejj för min blogg med början idag och det är det här med I fantasin. Tanken är att jag ska skriva inlägg där jag spånar om saker och ting och hur de skulle se ut i fantasin. Alltså ingen riktig verklighet i mitt liv idag utan hur jag skulle vilja att saker och ting var. Och jag har en idé redan nu.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0