Sport

Sitter och kollar på när Sverige och Finland spelar, det är alltså hockey som gäller. Och ska jag vara ärlig så fattar jag inte mycket, det här har aldrig varit min sport men jag försöker iaf..

Finland gjorde mål (har jag för mig) och just då hade Sverige två utvisade och finland en utvisad. 2 sec kvar på en av Finland och en av Sveriges spelar och kanske 1.30 minut på den sista svensken, Så varför är alla spelare tillbaka på isen efter målet? Nu fattar jag verkligen ingenting :S Tänk om det här hade hänt igår ist när Fredrik kunde ha förklarat för mig!

Sen jag gick av bussen och kom hem har jag:

* Käkat ett mellanmålet från åhmans
* Pratat med min mamma
* Åkt ner på stan och lämnat in några böcker
* Handlat lite
* Och nu hockey

Och The man who cried väntar efter det, tillsammans med mat och sånt!

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter som om du haft en bra och konstuktiv dag/helg!! Härligt! =)

Och nu till hockey: Om det lag som har flest spelare ute på isen (de spelar powerplay) gör mål bryter man utvisningen och spelet fortsätter med fulltaliga lag. Om däremot det lag som spelar "boxplay", dvs har färre spelare på isen, gör mål så forsätter utvisningen. Fiffigt va!? =)

Synd bara att det inte var "våra" grabbar som gjorde poäng! =)

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0