Självkänslostegen

Mitt liv handlar mycket om känslor och känslor styr stora delar av min vardag och det är både på gott och ont. Så att bloggen kan komma att kretsa  om just känslor är inget ni ska bli förvånade över :)

Ikväll när jag prata med mamma och jag sa att jag mådde rätt bra idag och att jag kände mig lite glad var det en väldigt lättat mamma i andra sidan av luren. Jag tolkade det lite skämtsam som att jag tydligen måste ha klagat mycket den senaste tiden, men så var det väl inte riktigt. Som förälder blir man nog expert på att läsa av sina barn och vi barn kan omöjligt hålla våra måenden hemliga. Och nej för mig är det omöjligt att inte berätta för mamma att jag mår dåligt, även när jag inte vill att hon ska veta kan jag börja stortjuta när hon svarar. Det är nästan lite komiskt :)

Jag vill bara förtydliga att jag inte lider av någon depression utan det har bara varit väldigt mycket nu under en period och jag vet inte om perioden är slut än. Det är inte mycket som krävs för att man ska falla ner där på botten sådana här perioder samtidigt kan det krävas väldigt lite för att man ska klättra upp en bit igen. Och vad är det vi ständigt klättrar upp och ner på? Jo det är väl våra självkänslostegar!

Om jag skulle beskriva min stega så skulle jag nog säga att det är en halvtrasig stege, jag ser tillfälliga lagningar som håller varje steg på plats och det krävs inte mycket tyngd på de stegen för att de ska gå sönder helt igen. Jag måste hitta de verktyg som gör att jag slipper de tillfälliga lagningarna och behöver både lim och spik för att min stege ska vara hel. Mm så skulle jag nog beskriva min stege!

Trots en rätt så ansträngande dag blev det tillslut en bra dag och den största orsaken till lite glädje är förhoppningar om någons sällskap och en annan bidragande orsak är ett väldigt oväntat mejl som lLYFTE upp mig ett par steg på min stege :) Jag behövde inte själv klättra upp!

Nu ska jag bädda ner mig och försöka sova lite tror ja! Natti natt

Kommentarer
Postat av: Lena

Hejsan hjärtat!!

2008-02-06 @ 15:19:35
URL: http://ilenasknopp.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0