Provjobbat

Jag är trött idag och jag tycks inte bli så mycket piggare heller ju fler timmar jag vart vaken. Jag tror jag skulle behöva en utedag. Solen skiner idag med, precis som igår. Och Sandras och min lilla promenad med katterna igår var så skön så skulle mer än gärna vara uta så idag med. Men det är så fasligt långt till Sandra så jag var tvungen att avböja hennes förfrågan om jag ville med ut på promenad. Jag orkar inte riktigt cykla hela vägen dit idag igen.

Och sen måste jag plugga med, och det är vad jag försöker med nu, lr ja nyss, ska snart återgå igen till engelskaboken.  OCh att åka till Sandra skulle alltså ta lång tid och det skulle sluta med att jag inte hinner plugga..:P Alltså är jag hemma och kämpar med boken samtidigt som jag längtar ut. Snurrigt värre här :)

Igår var jag och gick brevid som det heter här i småland. I uppsala sa jag att jag skulle gå dubbelt. Och det gick ju bara bra, träffade nästan alla av de boende och jag följde med runt och fick se vad som görs hos alla. Var även med att kolla på när ett gäng spelade bowling. Vad härligt det var att se, ena killen körde värsta enmansshowen och dansa och grejja när det gick bra för honom :) Ska gå brevid på Tisdag nästa vecka igen och så kanske fredagen nästa vecka med och sen ska jag vara färdig för att kunna jobba själv.. Spännande ju! Men tror att det här skulle kunna funka och funkar det är min sommar räddad :)

Nä plugga var det ja.. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Lena

Himla kul att du tar upp det där med bredvid och dubbelt!! Jag har tänkt på det varje gång du nämnt det! På skillnaden alltså. Jag har även hört uttrycket "gå jämte" också... Undrar hur man säger på andra platser?

Kram!

2008-02-24 @ 10:49:22
URL: http://ilenasknopp.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0