Presentation

En presentation kanske vore på sin plats, men med tanke på att den här bloggen startades igår har jag nog inte hunnit få några besökare ännu. Det brukar kunna ta sig sin lilla tid innan folk hittar till de nya bloggarna och det vet jag av erfarenhet :)

Det här är som sagt min andra blogg, jag valde att börja om från början och det kändes lättare att skaffa en helt ny blogg än att ta bort gamla inlägg och börja om i den gamla. Och som det står här på bloggen så kommer det att handla om livet innan framtiden börjar. Och vad betyder nu det då?

Jo så här är det: jag är studerande på Socialpedagogiska programmet på Högskolan Väst, men går på distansdelen och läser då i Västervik Småland. Och som jag ser på det hela så börjar inte mitt liv på riktigt allvar förens jag är klar här och ska ut i arbetslivet. Den där läskiga och avlägsna framtiden som helt plötsligt har börjat närma sig med stormande steg. Jag har i dag ca ett år kvar av min 3½ långa utbildning.

Det här är ingen modeblogg och lär aldrig bli, jag tycker om att klä mig snyggt och det räcker med det. Ist kommer bloggen att kretsa kring mig och mina tankar och om vad som händer i mitt liv och allt som där kommer till. Som skola, pengar, kärlek och vänner. Hur fungerar livet som fattig student i en småstad? Ja det är lite det jag vill att bloggen ska handla om :)

Men mer om mig då! Jag är Ika och för tillfället en 22 årig (ja man åldras ju varje år) brutta från Uppsala, jag bor nu i min 1a i sommarstaden Västervik och har absolut inga planer på att bo kvar här när studierna är till enda. I dagsläget ser det ut som om jag skulle kunna landa i Norrköping en sväng, men mycket beroende på hur kärleken ter sig i framtiden. Kärlek är ju, som säkert många mer än mig vet, klurig och man vet aldrig vad som kan hända!
Jag har ett helt underbart förhållande till min musik, lyssnar på mycket och lite till, älskar att umgås med vänner och det går bra med allt från lugna träffar till helt partygalet partajjande. Jag skulle mer än gärna har både katt och hund, men pga liten bostad och ekonomi, får jag nöjja mig med damråtter och de brukar det kunna finnas gått om ibland ;) En annan liten hobby jag har är att fota och försöka fixa till bilderna, men jag är helt amatör så det är ju inge mästerverk än på långa vägar, men hoppas att jag ska bli bättre på det hela så jag kan bjuda mina framtida besökare på lite fint för ögat!

Nu måste jag nog plugga en sväng så jag återkommer :)

Hejjs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0