När man inte kan somna

Ni vet när man inte kan somna på kvällen, man bara ligger och glor i taket och snurrar från sida till sida. En sån kväll hade jag igår, jag missade den första sovkurvan (lr vad det nu heter). Och det är ju vid såna tillfällen man ska gå upp och göra nått annat tills man börjar gäspa igen. Men jag absolut vägra gå upp igår kväll så ist låg jag och bläddra bland tvns alla kanaler. Ibalnd har man otur där man ligger och bläddrar för det finns absolut inget av intresse, men jag hade väl en turkväll igår för jag fick se både lite av det ena och det andra.

Vad sägs om: det okända, barnmorskorna, kobra, cold case :) Jag såg inte nått av programmen från början till slut, men jag knappade upp vissa godbitar. Typ som pappan som nästan blev misshandlad av frugan som låg och kved av smärta när hon skulle föda barn. Kvinnan tyckte jag väldigt synd om, men mannens lilla besvär med att hålla hennes klor borta från ansikte och bröst kunde jag inte låta bli att le till :) Sen i kobra fick jag se två repotage om två intressanta kvinnor, den ena var konstnärinnan Sophie calle och den andra var sångerskan Cat Power. Programmet handlade om att bli dumpad så man fick höra dessa kvinnors historier om vad de gjort när de blivit dumpade. Dessa båda kvinnor fångade mitt intresse och jag kommer nog söka mer kunskap om dem :)

Sophie som blev dumpad i ett bra efter ett långt förhållande, hon gjorde värsta grejjen av hans brev! Det blev till konst, hon lät en massa olika människor göra sina tolkningar av brevet och som jag förstod så filmades allt det här :) Väldigt speciellt, men hon var intressant :)

Cat´s historia är mer sorglig, men har nog haft sin mening den med och även hon var en intressant kvinna. Jag har inte hunnit lyssna på så många låtar av henne än, med tanke på att jag såg programmet igår, men tänkte iaf bjuda på en låt. För så kan man förstå stilen iaf :) Den här låten spelades under henned repotage med!



Kommentarer
Postat av: J

Jag drar sömnpiller, äger ju man slockar direkt =)
Även om Kobra är ett sömnpiller i sig...

2008-04-21 @ 21:16:44
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0